PRESS RELEASE: KING CITY SKATE PARK REOPENING / COMUNICADO DE PRENSA: REAPERTURA DEL PARQUE DE PATINAJE DE KING CITY

Skate-Park_750

May 3, 2021

KING CITY SKATE PARK REOPENING

Renovation of the City of King Skate Park with all new ramps is now complete several weeks ahead of schedule. It reopens for public use today, May 3rd. The design was developed using an extensive public participation process to incorporate input from youth that regularly utilize the facility. The new ramps are being funded by a $150,000 State grant.

According to King City Recreation Coordinator Andrea Wasson, “We are thrilled at the completion of the San Antonio Skate Park project. It will be a safe, family-friendly place for all ages and abilities for many years to come. This was the culmination of several years of planning, combined with available grant funding to build this new park project for the community.”

The next step of the project will be to install six new solar powered lights to increase safety and usage during early evening hours. The lights are being funded by King City Community Power (KCCP) and a donation by Pilot Power Group, the City’s operator of KCCP. The light installation is scheduled to take place in mid-June.

Once complete, the City will host a formal Grand Reopening Ceremony on June 21st at 5:30 p.m. This will coincide with International Skateboard Day. It will feature a formal dedication, skateboarding demonstrations, prizes and other activities.

For more information, contact the Recreation Department at 385-6748.

—-

3 de mayo de 2021

REAPERTURA DEL PARQUE DE PATINAJE DE KING CITY

La renovación del Parque de Patinaje de la Ciudad del Rey con todas las nuevas rampas ya está completa varias semanas antes de lo previsto.  Se reabre para uso público hoy, 3demayo.  El diseño fue desarrollado utilizando un amplio proceso de participación pública para incorporar las aportaciones de los jóvenes que utilizan regularmente la instalación.  Las nuevas rampas están siendo financiadas con una subvención estatal de $150,000.

Según Andrea Wasson, Coordinadora de Recreación de King City,”Estamos encantados con la finalización del proyecto del Parque de Patinaje de San Antonio.  Será un lugar seguro y familiar para todas las edades y habilidades durante muchos años.   Esta fue la culminación de varios años de planificación, combinado con la financiación de subvenciones disponibles para construir este nuevo proyecto de parque para la comunidad”.

El siguiente paso del proyecto será instalar seis nuevas luces alimentadas por energía solar para aumentar la seguridad y el uso durante las primeras horas de la noche.  Las luces están siendo financiadas por King City Community Power (KCCP) y una donación de Pilot Power Group, el operador de KCCP de la ciudad.  Está previsto que la instalación de la luz se lleve a cabo a mediados de junio.

Una vez completada, la ciudad acogerá una gran ceremonia formal de reapertura el 21de junio a las 5:30 p.m.  Esto coincidirá con el Día Internacional del Skateboard.  Contará con una dedicación formal, demostraciones de skateboarding, premios y otras actividades.

Para obtener más información, comuníquese con el Departamento de Recreación al 385-6748.