PRESS RELEASE: KING CITY PUBLIC WORKS DIRECTOR APPOINTED / PRENSA: NOMBRAMIENTO DEL DIRECTOR DE OBRAS PÚBLICAS DE KING CITY

Consulte a continuación la traducción en Español.

King City, California – August 24, 2022

OCTAVIO HURTADO APPOINTED AS NEW PUBLIC WORKS DIRECTOR

City of King City Manager Steve Adams has announced the appointment of Octavio Hurtado to be the City’s new Director of Public Works.  Mr. Hurtado began work in the position this week on August 22nd

Mr. Hurtado was appointed following a competitive recruitment process.  He is licensed engineer with over 32 years of engineering experience with the firm of Hanna-Brunetti.  He received his bachelor’s degree in Civil Engineering from Cal Poly State University, San Luis Obispo, and has worked under contract on a part-time basis as the City of King City Engineer since 2006.

Mr. Hurtado stated: “I am honored and excited to officially join the King City management team. I am looking forward to serving the community, focusing on improving the services we provide for our residents, businesses, and visitors, as well as working on upcoming projects that will benefit all members of the community.”

The City has been without a full-time public works director for many years due to financial constraints.  The position will oversee the Public Works Department, including street and sidewalk improvements, wastewater services, capital projects, development plan check of right-of-way improvements, parks and public facilities, and operation of the Mesa Del Rey Airport.   According to City Manager Adams, “The new position is a big step in returning the City’s service levels to appropriate levels and reflects the City’s priority on improving and better maintaining its infrastructure.  Octavio brings to the job a wealth of experience, will be expanding his role as a valuable member of our City team, and has demonstrated a strong commitment to serving the King City community.”

Questions can be directed to City Hall at 831-385-3281.

King City, California – 24 de Agosto de 2022

OCTAVIO HURTADO NOMBRADO NUEVO DIRECTOR DE OBRAS PÚBLICAS

El Administrador de la Ciudad de King City, Steve Adams, ha anunciado el nombramiento de Octavio Hurtado como el nuevo Director de Obras Públicas de La Ciudad.  El Sr. Hurtado comenzó a trabajar en la posición esta semana el 22de agosto

El Sr. Hurtado fue nombrado después de un proceso de reclutamiento competitivo.  Es Ingeniero licenciado con más de 32 años de experiencia en ingeniería con la agencia Hanna-Brunetti.  Recibió su licenciatura en Ingeniería Civil de Cal Poly State University, San Luis Obispo, y ha trabajado bajo contrato a tiempo parcial como Ingeniero de la Ciudad de King City desde 2006.

El Sr. Hurtado declaró: “Me siento honrado de unirme oficialmente al equipo de administración de King City. Espero servir a la comunidad, enfocándome en mejorar los servicios que brindamos a nuestros residentes, negocios y visitantes, así como trabajando en próximos proyectos que beneficiarán a todos los miembros de la comunidad”.

La Ciudad ha estado sin un director de obras públicas a tiempo completo durante muchos años debido a limitaciones financieras.  El puesto supervisará el Departamento de Obras Públicas, incluidas el mejoramiento de calles y aceras, los servicios de aguas residuales, los proyectos de capital, la verificación del plan de desarrollo de los mejoramientos del derecho de paso, los parques y las instalaciones públicas, y la operación del Aeropuerto Mesa del Rey.   Según el Administrador de la Ciudad Adams, “La nueva posición es un gran paso para devolver los niveles de servicio de la Ciudad a niveles apropiados y refleja la prioridad de la Ciudad en mejorar y mantener mejor su infraestructura.  Octavio aporta al trabajo una gran experiencia, ampliará su papel como un valioso miembro de nuestro equipo de la Ciudad y ha demostrado un fuerte compromiso de servir a la comunidad de King City”.

Las preguntas se pueden dirigir al Ayuntamiento al 831-385-3281.