PRESS RELEASE: KEITH BOYD APPOINTED AS NEW KING CITY POLICE CHIEF / PRENSA: KEITH BOYD NOMBRADO NUEVO JEFE DE POLICÍA DE KING CITY

May 20, 2021

KEITH BOYD APPOINTED AS NEW KING CITY POLICE CHIEF

Steve Adams, City Manager of King City, has announced the appointment of Keith Boyd as the City’s new Chief of Police.  Mr. Boyd was selected following an extensive recruitment, selection and background review process.  The process included outreach by a leading professional executive search firm; interviews by three panels of well-respected city managers, police chiefs, community members and staff; and finally interviews and reference checks by the City Manager.

According to City Manager Adams: “Based on the results of our selection process and my experience working with Mr. Boyd, I believe King City is fortunate to be hiring someone with his level of integrity, expertise and commitment to serving our community.”  Adams further stated that “I am very confident we are hiring the best person to lead our Police Department and continue the progress the City has been making to better protect, and establish a relationship of trust and collaboration with, our residents.”

Mr. Boyd has served the City of King as Police Captain since 2019 and most recently as Interim Chief of Police since January 2021.  His past experience includes positions with the Sacramento County Sheriff’s Office, Marin County Sheriff’s Office, Woodburn Police Department, and Central Marin Police Authority, which include a wide range of positions and assignments in almost all specialized areas of law enforcement.

According to Chief Boyd, “It is truly an honor and I am humbled by my selection to be the next leader of the organization.   I am excited to work in partnership with the men and women of the organization as we move into the future as a team to serve our community.   I would like to thank City Manager Adams, Mayor Lebarre and the members of the City Council for the opportunity to serve as the next Chief of Police in King City.   The Police Department has come a long way in the past 5 years and it is my promise to the City and members of the community to ensure the organization strives to maintain the highest standards of professionalism and excel as leaders in public safety.”

Mr. Boyd will be officially sworn in as the King City Police Chief at a ceremony outside at City Hall on Thursday, June 3rd at noon. The public is invited to attend and welcome the City’s Police Chief to his new position.

For more information, contact Steve Adams at 831-386-5917 or by e-mail at sadams@kingcity.com.

20 de mayo de 2021

KEITH BOYD NOMBRADO NUEVO JEFE DE POLICÍA DE KING CITY

Steve Adams, gerente de la ciudad de King City, ha anunciado el nombramiento de Keith Boyd como nuevo jefe de policía de la ciudad.  El Sr. Boyd fue seleccionado después de un extenso proceso de reclutamiento, selección y revisión de antecedentes.  El proceso incluyó la divulgación por parte de una empresa líder de búsqueda de ejecutivos profesionales; entrevistas de tres paneles de gerentes de ciudades respetados, jefes de policía, miembros de la comunidad y personal; y finalmente entrevistas y comprobaciones de referencia por parte del Gerente municipal.

Según el Gerente de la Ciudad Adams: “Basado en los resultados de nuestro proceso de selección y mi experiencia trabajando con el Sr. Boyd, creo que King City tiene la suerte de estar contratando a alguien con su nivel de integridad, experiencia y compromiso para servir a nuestra comunidad”.  Adams declaró además que “estoy muy seguro de que estamos contratando a la mejor persona para dirigir nuestro Departamento de Policía y continuar el progreso que la ciudad ha estado haciendo para proteger mejor, y establecer una relación de confianza y colaboración con nuestros residentes”.

El Sr. Boyd ha servido a la Ciudad del Rey como Capitán de Policía desde 2019 y más recientemente como Jefe Interino de Policía desde enero de 2021.  Su experiencia pasada incluye puestos en la Oficina del Sheriff del Condado de Sacramento, la Oficina del Sheriff del Condado de Marin, el Departamento de Policía de Woodburn y la Autoridad de Policía central de Marin, que incluyen una amplia gama de puestos y asignaciones en casi todas las áreas especializadas de las fuerzas del orden.

Según el jefe Boyd, “es verdaderamente un honor  y me siento humillado por mi selección para ser el próximo líder de la organización.   Estoy emocionado de trabajar en asociación con los hombres y mujeres de la organización a medida que avanzamos hacia el futuro como un equipo para servir a nuestra comunidad.   Me gustaría agradecer al gerente de la ciudad Adams, al alcalde Lebarre y a los miembros del Ayuntamiento por la oportunidad de servir como el próximo Jefe de Policía en King City.   El Departamento de Policía ha recorrido un largo camino en los últimos 5  años y es mi promesa a la ciudad y a los miembros de la comunidad asegurar que la organización se esfuerza por mantener los más altos estándares de profesionalismo y sobresalir como líderes en seguridad pública”.

Boyd será juramentado oficialmente como jefe de policía de King City en una ceremonia afuera en el Ayuntamiento el jueves 3de junio al mediodía. El público está invitado a asistir y dar la bienvenida al Jefe de Policía de la Ciudad a su nuevo cargo.

Para obtener más información, póngase en contacto con Steve Adams al 831-386-5917 o por correo electrónico a sadams@kingcity.com.

Gerente De La Ciudad