Press Release: MONTEREY COUNTY SHELTER IN PLACE ORDER / Prensa: ORDEN DE REFUGIO EN EL CONDADO DE MONTEREY

March 17, 2020

MONTEREY COUNTY SHELTER IN PLACE ORDER

The County of Monterey Public Health Officer Dr. Ed Moreno today issued a Shelter in Place Order for all residents of Monterey County to enhance measures taken to slow the spread of the coronavirus in Monterey County and to preserve critical health care capacity, which will go into effect at 12:01 a.m. March 18th. The intent of this order is to ensure the maximum number of people self-isolate in their places of residence to the maximum extent feasible. Vulnerable populations, including the elderly and those with underlying health conditions must stay home. All community members should stay home except to perform essential duties for business continuity or government functions, to get food, care for a relative or friend, get necessary health care, or perform activities related to maintaining a healthy lifestyle during this time. It is OK to go outside for walks if you are not in a group and practice proper social distancing.

Additional information on what businesses are exempted and activities are allowed can be found on the County’s website at www.mtyhd.org/covid19. The City will have information, including bilingual materials, on the King City website at www.kingcity.com tomorrow, March 18th. If members of the community have questions pertaining to the enforcement of the Public Health Officer’s Public Health Order, they may contact the King City Police Department between the hours of 8:00 am and 5:00 pm at 831-385-4848.

Meanwhile, the City is taking additional measures to help protect the public health of the community. All play structures, picnic areas and restrooms in the City parks will be closed for public use beginning March 18th. The City has suspended issuance of garage sale permits and no garage sales are permitted under the Shelter in Place Order. City Hall will continue to operate, but the public is requested to either contact City personnel by e-mail, phone or request an appointment if in-person service is essential.

The City is continuing to work cooperatively with all area agencies to maintain critical services and plan for anticipated needs during this challenging period. The City is asking anyone that becomes under quarantine and cannot obtain needed supplies to contact the City at 831-385-3281. The City thanks everyone for your cooperation and patience. Our primary objective is the health and well-being of the community.

__________________

17 de marzo de 2020

ORDEN DE REFUGIO EN EL CONDADO DE MONTEREY

El Dr. Ed Moreno, Oficial de Salud Pública del Condado de Monterey, emitió hoy una Orden de Refugio en el Lugar para todos los residentes del Condado de Monterey para mejorar las medidas tomadas para frenar la propagación del coronavirus en el Condado de Monterey y preservar la capacidad crítica de atención médica, que entrará en efecto a las 12:01 am del 18 de marzo. La intención de esta orden es garantizar el máximo número de personas que se autoaislan en sus lugares de residencia en la mayor medida posible. Las poblaciones vulnerables, incluidos los ancianos y las personas con problemas de salud subyacentes, deben quedarse en casa. Todos los miembros de la comunidad deben quedarse en casa excepto para realizar tareas esenciales para la continuidad del negocio o las funciones gubernamentales, para obtener alimentos, cuidar a un pariente o amigo, obtener la atención médica necesaria o realizar actividades relacionadas con el mantenimiento de un estilo de vida saludable durante este tiempo. Está bien salir a caminar si no está en un grupo y practica un distanciamiento social adecuado.

Puede encontrar información adicional sobre qué empresas están exentas y qué actividades están permitidas en el sitio web del Condado en www.mtyhd.org/covid19. La Ciudad tendrá información, incluidos materiales bilingües, en el sitio web de King City en www.kingcity.com mañana, 18 de marzo. Si los miembros de la comunidad tienen preguntas relacionadas con la ejecución de la Orden de Salud Pública del Oficial de Salud Pública, pueden comunicarse con el Departamento de Policía de King City entre las 8:00 a.m. y las 5:00 p.m. al 831-385-4848.

Mientras tanto, la ciudad está tomando medidas adicionales para ayudar a proteger la salud pública de la comunidad. Todas las estructuras de juego, áreas de picnic y baños en los parques de la ciudad estarán cerrados para uso público a partir del 18 de marzo. La Ciudad ha suspendido la emisión de permisos de venta de garaje y no se permiten ventas de garaje bajo la Orden de Refugio en el Lugar. El Ayuntamiento seguirá operando, pero se solicita al público que se comunique con el personal de la Ciudad por correo electrónico, teléfono o solicite una cita si el servicio en persona es esencial.

La Ciudad continúa trabajando cooperativamente con todas las agencias del área para mantener servicios críticos y planificar las necesidades anticipadas durante este período desafiante. La Ciudad está pidiendo a cualquier persona que se encuentre en cuarentena y no pueda obtener los suministros necesarios que se comuniquen con la Ciudad al 831-385-3281. La ciudad agradece a todos por su cooperación y paciencia. Nuestro objetivo principal es la salud y el bienestar de la comunidad.