Press Release: MOST BUSINESSES NOW APPROVED TO REOPEN/ Prensa: LA MAYORÍA DE LAS EMPRESAS APROBADAS AHORA PARA ABRIR

June 3rd, 2020

MOST BUSINESSES NOW APPROVED TO REOPEN

The California Department of Public Health recently approved and posted the Monterey County COVID-19 County Variance Attestation Form, which will allow Monterey County to advance into the expanded Stage 2 of the State of California’s Resilience Roadmap for State Reopening.  The City Council of King City voted to support the variance application at a special meeting held on May 22nd.  Now allowed to reopen includes dine-in restaurants, hair salons and barber shops, indoor retail, and churches.  A new Shelter-in-Place Order was also issued.  Apart from worship services, gatherings of people not from the same household are still not permitted, face coverings are still required, and residents are requested to limit travel to essential trips only.

In order to assist local businesses with the reopening process, Police Department staff are distributing to each business bilingual instructional information on compliance requirements, preprinted signs to educate customers, and complimentary masks to provide customers that enter without a face covering.   Businesses are instructed to access the State website at https://covid19.ca.gov/industry-guidance and search for the link referencing their business type.  Instructions and checklists that must be filled out and posted at the business before reopening can be found there.  Instructions include requirements for measures that must be implemented by the business to protect the health of customers and employees.  Any questions regarding restrictions should be directed to Captain Boyd with the King City Police Department at (831) 386-5956.  Technical assistance in completing the checklists is available from the Small Business Development Center (SBDC) by registering at https://ucmsbdc.ecenterdirect.com/signup.

City Hall will reopen to the public on June 15th.  However, in order to help prevent the spread of COVID-19, the public is encouraged to conduct business by phone or e-mail whenever possible.  Anyone needing to visit City Hall is encouraged to call in advance for an appointment in order to limit the number of individuals in City Hall at one time.

Issuance of permits for yard sales will also resume on June 15th.  However, residents conducting yard sales will be responsible for requesting customers to wear masks and maintain social distancing.  Please contact City Hall at (831) 385-3281 with any questions.

_______________________

3 de junio de 2020

LA MAYORÍA DE LAS EMPRESAS APROBADAS AHORA PARA ABRIR

El Departamento de Salud Pública de California aprobó y publicó recientemente el Formulario de Certificación de Variación del Condado COVID-19 del Condado de Monterey, que permitirá al Condado de Monterey avanzar a la Etapa 2 ampliada de la Hoja de Ruta de Resiliencia del Estado de California para la Reapertura del Estado. El Ayuntamiento de King City votó a favor de la solicitud de variación en una reunión especial celebrada el 22 de mayo. Ahora se permite reabrir incluye restaurantes para cenar, peluquerías y peluquerías, tiendas minoristas en interiores e iglesias. También se emitió una nueva orden de refugio en el lugar. Además de los servicios de adoración, las reuniones de personas que no pertenecen al mismo hogar todavía no están permitidas, todavía se requiere cubrirse la cara y se solicita a los residentes que limiten los viajes solo a viajes esenciales.

Con el fin de ayudar a las empresas locales con el proceso de reapertura, el personal del Departamento de Policía está distribuyendo a cada empresa información educativa bilingüe sobre los requisitos de cumplimiento, letreros preimpresos para educar a los clientes y máscaras complementarias para proporcionar a los clientes que ingresan sin cubrirse la cara. Las empresas deben acceder al sitio web del estado en https://covid19.ca.gov/industry-guidance y buscar el enlace que hace referencia a su tipo de empresa. Las instrucciones y listas de verificación que deben completarse y publicarse en el negocio antes de reabrir se pueden encontrar allí. Las instrucciones incluyen requisitos para las medidas que la empresa debe implementar para proteger la salud de los clientes y empleados. Cualquier pregunta relacionada con las restricciones debe dirigirse al Capitán Boyd con el Departamento de Policía de King City al (831) 386-5956. La asistencia técnica para completar las listas de verificación está disponible en el Centro de Desarrollo de Pequeñas Empresas (SBDC) registrándose en https://ucmsbdc.ecenterdirect.com/signup.

El Ayuntamiento volverá a abrir al público el 15 de junio. Sin embargo, para ayudar a prevenir la propagación de COVID-19, se alienta al público a realizar negocios por teléfono o correo electrónico siempre que sea posible. Cualquier persona que necesite visitar el Ayuntamiento debe llamar con anticipación para programar una cita a fin de limitar el número de personas en el Ayuntamiento al mismo tiempo.

La emisión de permisos para ventas de yarda también se reanudará el 15 de junio. Sin embargo, los residentes que realicen ventas de yarda serán responsables de solicitar a los clientes que usen máscaras y mantengan el distanciamiento social. Comuníquese con el Ayuntamiento al (831) 385-3281 con cualquier pregunta.

Manejador De La Ciudad